2015年10月13日 星期二

小朋友,這學期我們會學一首簡單易學的英文歌I’ll think of you,在唱歌時,我們要一邊拍手一邊唱,此舉英文稱Patty cake。老師將歌詞譯成中文,翻譯時盡量忠於原文,少加以修飾,希望能增加同學對學習英文的興趣。

Epic Patty Cake Song (I'll Think Of You)
I'll think of you as I go當我離開時,我會想你
So when I leave, you're not alone所以當我離開時,你不會感到孤單
And no matter where we are無論我們在哪
We will never be that far我們永遠不會相隔太遠
Cause I will think of you as I go因為在我離去時我會想念你

I'll think of you as I dream當我做夢時,我會想念你
So when it's dark, you'll be with me 因此當天黑時,你將會和我在一起
And no matter where we are無論我們在哪
We can look up to the stars我們可以抬頭仰望星星
And I will think of you as I dream我會在做夢時想念你

*Oh, it's a long and winding road噢、這是一條漫長而曲折的路
(Long and winding road)
But you don't have to walk alone但你不需要獨自一個人走
(Have to walk alone)
Cause no matter where we are因為無論我們在哪處
I will keep you in my heart我會把你放在我心中
And I will think of you as I go在我離去時我會想念你

I'll think of you when I'm down當我情緒低潮時,我會想你
When my heart is on the ground當我的心情跌到谷底(地上)
And I will never lose my way而我永遠不會失去我的方向
Even when the skies are gray即使天空灰蒙蒙一片
Cause I will think of you when I'm down因為當我情緒低潮時,我會想你

Epic Patty Cake Song (I'll Think Of You)
https://www.youtube.com/watch?v=QZpGe5rNJkI
Epic Patty Cake Handshake Tutorial
https://www.youtube.com/watch?v=aVo73_-V2Ww


沒有留言:

張貼留言